Helsinki kutsuu kaupunkilaiset mukaan verkossa toimivaan asiakasyhteisöön, jossa pääset osallistumaan kaupungin digitaalisten palvelujen kehittämiseen. Erityisenä uudistuskohteenamme on kaupungin pääsivusto hel.fi.
Kesällä ja syksyllä 2021 asiakasyhteisön uusina teemoina ovat asuminen, varhaiskasvatus ja senioripalvelut. Lisäksi jatkamme kevään aiheiden parissa, eli kutsumme kaupunkilaiset testaamaan yritysten, opiskelun ja potilaan oikeuksiin liittyviä uusia verkkopalveluja.
— Virtuaalisessa asiakasyhteisössämme on jo yli 400 kaupunkilaista. Helsingin kaupunki on lähes vuoden verran kehittänyt yhteisön toimintaa – opimme jatkuvasti uutta yhdessä kaupunkilaisten kanssa. Yhteisössä pääsee osallistumaan erilaisiin tehtäviin, kyselyihin ja testaamaan uusia palveluja. Osallistuminen on helppoa ja saat itse valita, miten ja milloin osallistut, johtava palvelumuotoilija
Anni Leppänen kuvaa.
Hel.fi-uudistus on keskeinen osa kaupungin digitalisaatio-ohjelmaa. Haluamme, että asiakaskokemus kaupungin verkkopalveluissa on sujuvaa, selkeää ja yhtenäistä. Pääsemme tavoitteisiin vain, jos saamme kaupunkilaiset mukaan kertomaan arjen kokemuksista, tarpeista ja toiveista.
Lähde siis mukaan hel.fi asiakasyhteisöön! Ilmoittaudu tämän linkin kautta:
https://digitalist.leanlab.co/cgi/view?sid=4a57f645cb1233d6&id=7208a734192a83ed
Hel.fi asiakasyhteisössä toimiminen on joustavaa ja helppoa, eikä vaadi aiempaa kokemusta tai erityisosaamista. Yhteisön toimintaan ja eri tehtäviin voi osallistua oman aikataulun ja kiinnostuksen mukaan.
Asiakasyhteisö toimii suljetulla verkkosivustolla, johon mukaan ilmoittautuneet jäsenet saavat käyttäjätunnukset ja salasanat. Yhteisössä esiinnytään nimimerkillä. Omien mielipiteiden, tarpeiden ja toiveiden jakamisen lisäksi pääset tutustumaan muiden kaupunkilaisten ajatuksiin aiheista. Yhteisöön osallistujien kesken arvotaan Helsinki-aiheisia tavaroita ja satoihin myymälöihin ja palveluihin toimivia GoGift-lahjakortteja.
Kuva: Jussi Hellsten / Helsinki Marketing